01
Maj
15

chrząszcze

kusak czerwonopokrywy

Staphylinus erythropterus

Staphylinus erythropterus

Staphylinus erythropterus

Zdjęcia kompletnie do bani, ale zdobycz wyjątkowa. Jeszcze nigdy nie widziałam takiego dużego chrząszcza – miał 2 centymetry długości!
Dostrzegłam go na brzegu jednego z nisko położonych balkonów (pierwsze zdjęcie). Moja obecność bardzo mu się nie spodobała, najpierw zaczął biegać w kółko, a potem dotarł do krawędzi i zrobił klasyczny numer „puszczamy i spadamy”.
No i zleciał… 5 centymetrów niżej, na wystające metalowe obrzeżenie, a na dodatek wylądował na plecach. Tak mnie to rozśmieszyło, że przegapiłam właściwy moment i pstryknęłam kolejny raz dopiero wtedy, gdy chrząszczyk już zdążył się otrząsnąć i ponownie nabrać wigoru (drugie zdjęcie). Po chwili udało mu się spaść skutecznie na trawnik położony metr niżej i tyle go widziałam.

  • nazwa polska: kusak czerwonopokrywy
  • nazwa łacińska: Staphylinus erythropterus
  • rodzina: kusakowate – Staphylinidae
  • data zrobienia zdjęć: 30.04.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “chrząszcze”


  1. 4 Maj 2015 o 21:40

    zdjęcia jak zdjęcia, ale okaz naprawdę cenny. Pogratulować spotkania i – mimo wszystko – refleksu ;-)


Skomentuj

