22
Mar
15

rośliny o kwiatach nietypowych

jemioła pospolita

Viscum album

Viscum album

Jeszcze zimą wypatrzyłam ją z okien tramwaju i gdy pogoda się poprawiła, poszłam zrobić zdjęcie. Jemiołę zwykle można dostrzec tylko z daleka – na wielkich, starych drzewach i wysoko w ich koronach. A ta osiedliła się na niskim drzewku, najwyżej metr nad ziemią, więc to swego rodzaju osobliwość.
Niedaleko znalazłam też odłamaną gałązkę z owocami, pochodzącą już z zupełnie zwyczajnego „wysokodrzewnego” okazu:

Viscum album

  • nazwa polska: jemioła pospolita
  • nazwa łacińska: Viscum album
  • rodzina: jemiołowate – Viscaceae
  • data zrobienia zdjęć: 21.03.2015
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – kwiaty nietypowe »
galeria – inne »

10 Responses to “rośliny o kwiatach nietypowych”


  1. 1 Alia
    22 marca 2015 o 20:41

    Jemiołę widzę doskonale ze swojego balkonu, rośnie na wysokości moich oczu na potężnym jesionie. Ale też mieszkam na trzecim piętrze.

  2. 23 marca 2015 o 21:24

    Ładnie sfotografowałaś te białe kuleczki :)
    W czwartek widziałam dużo jemioł na niedużych jarzębach pospolitych koło budynku UKW.

  3. 28 marca 2015 o 20:04

    Że też się uchowała jemioła tak nisko rosnąca :-)

  4. 7 Alia
    10 kwietnia 2015 o 9:27

    Z ciekawostek – ostatnio w swojej okolicy zauważyłam całkiem dorodną jemiołę rosnącą na najniższej gałęzi topoli, jakieś 2, najwyżej 2,5 metra nad ziemią.

  5. 9 Alia
    2 kwietnia 2016 o 14:38

    I jeszcze jedna ciekawostka – ostatnio w drodze do pracy widziałam jemiołę rosnącą na lilaku. Owszem, dość starym (stawiam, że miał pewnie ze 30-40 lat, tyle, ile szkoła, przy której go posadzono), ale jednak niezbyt wysokim. A przy stacji metra Wierzbno jemioła porasta rajską jabłoń, też na wysokości maksimum trzech metrów. Aż dziw, że nie zauważyłam jej wcześniej, ale pewnie zasłaniały ją liście drzewa.

    • 3 kwietnia 2016 o 13:05

      Na lilaku nigdy w życiu bym się jemioły nie spodziewała. Fajne ciekawostki dotrzegasz, masz szczęście. Mimo, że cały czas się rozglądam, nie trafiłam do tej pory na kolejną nisko usytuowaną jemiołę, ani na mającą oryginalnego gospodarza.


Skomentuj

