15
Mar
15

muchówki

Beris chalybata

Beris chalybata?

Natknęłam się na nią w ciemnym leśnym gąszczu. Wyglądała ciekawie, więc zabrałam się za fotografowanie, z którego niestety wyszło niewiele – tylko to jedno kiepskie zdjęcie. Jednak przynależność rodzinno-gatunkowa muszki wciąż mnie nurtowała. Wielokrotnie oglądałam fotkę, zauważając coraz to nowe szczegóły, mogące pomóc w identyfikacji. Aż wreszcie dziś rano dostrzegłam najważniejsze: kolce na scutellum!
Czyli kolejna lwinka do kolekcji, z czego się bardzo cieszę, bo to rzadka rodzina. Oznaczenia gatunku pewna nie jestem, bo trudno być pewnym, mając przed sobą tylko niewyraźny obrazek. Za to ze stuprocentową pewnością da się stwierdzić, że to samiec.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Beris chalybata?
  • rodzina: lwinkowate/zmrużkowate – Stratiomyidae
  • data zrobienia zdjęcia: 01.05.2014
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

2 Responses to “muchówki”


  1. 16 marca 2015 o 21:02

    ja bym pomyślał, że to leń marcowy ;-)


Skomentuj

