01
Mar
15

ptaki

sikora modra

Cyanistes caeruleus

Cyanistes caeruleus

Cyanistes caeruleus

Jak widać, można urządzić bardzo elegancki karmnik dla ptaków nie posiadając balkonu, a tylko okno balkonowe z balustradą. Zauważyłam to miejsce śledząc lot sikorki, samo z siebie nie rzuca się w oczy z poziomu chodnika.

  • nazwa polska: sikora modra
  • nazwa łacińska: Cyanistes caeruleus
  • rodzina: sikory – Paridae
  • data zrobienia zdjęć: 14.02.2015
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – ptaki »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “ptaki”


  1. 2 marca 2015 o 11:29

    Takie same woreczki z nasionami widziałam tydzień temu na balkonie blokowym :)

    • 2 marca 2015 o 16:55

      Można je kupić w hipermarketach. To nie są same nasiona, a kule tłuszczowe – z tłuszczem zmieszany jest słonecznik, orzechy, szczątki owadów. Mało apetycznie wyglądają z bliska. ;)

  2. 3 marca 2015 o 20:41

    Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam w hipermarkecie z salą wielobranżową. Wczesną jesienią zaglądałam do Castoramy, ale nie widziałam takich siatek.

  3. 5 marca 2015 o 15:48

    mam też taką butelkę jak po prawo, właśnie za jej pomocą dokarmiamy nasze ptaszki ;-P. Kupiona dwa lata temu w lidlu. Notabene, to bardzo sprytny karmnik, bo ptaki nie robią do niego kupek i siadają pojedynczo, co wychodzi im na zdrowie.


Skomentuj

