06
Sty
15

ssaki

wiewiórka pospolita

Sciurus vulgaris

Sciurus vulgaris

Sciurus vulgaris

Sciurus vulgaris

W czasach mojego dzieciństwa te sympatyczne zwierzątka można było spotkać praktycznie w każdym miejskim parku. Na wołanie: basia, basia! przybiegały po orzeszki chętnie oferowane im przez spacerowiczów. Niestety, z biegiem lat wiewiórek było coraz mniej i mniej, a teraz przetrwały chyba już tylko w Łazienkach. Widziałam je też w Lasku Lindego, jednak nie aż tak oswojone.

  • nazwa polska: wiewiórka pospolita
  • nazwa łacińska: Sciurus vulgaris
  • rodzina: wiewiórkowate – Sciuridae
  • data zrobienia zdjęć: 20.03.2010
  • miejsce: Łazienki

galeria – inne kręgowce »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “ssaki”


  1. 6 stycznia 2015 o 16:10

    Ale fajne zdjęcia:) Oj są jeszcze w wielu parkach i na cmentarzach:)

  2. 8 stycznia 2015 o 13:45

    widziałem w Łazienkach, to fakt ;-). A w Łodzi najczęściej widuję je na cmentarzach właśnie, tych starych. I ktoś niedawno podpowiedział, że w pewnym parku, w centrum miasta, ale tego jeszcze nie sprawdziłem. Super są wiewiórki, fajnie że udało Ci się wykonać tych kilka ciekawych fotek. Pijąca wiewiórka? Tego jeszcze nie widziałem ;-)

    • 8 stycznia 2015 o 19:04

      W Łazienkach o wiewiórkę nietrudno. ;) Kiedyś na cmentarzu (starym i dużym) bywałam bardzo często, jednak zupełnie nie kojarzę, żebym widziała tam choć jedną wiewiórkę. Ale może nie miałam szczęścia.
      Aha, jak widać, wiewiórki też wodę pijają. I zieleninkę jedzą (pierwsze foto), nie tylko orzeszki. ;)


Skomentuj

