09
List
14

chrząszcze

Tetratoma fungorum

Tetratoma fungorum

Dostrzegłam go na osiedlowym żółciaku siarkowym. Bardzo szybko uciekał, dałam radę zrobić tylko to jedno zdjęcie.
Niektórzy twierdzą, że ten gatunek jest rzadki, inni mówią coś wręcz przeciwnego. Za to wiadomo na pewno, że jego larwy rozwijają się w owocnikach grzybów. Dzięki charakterystycznym czułkom jest łatwy do rozpoznania.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Tetratoma fungorum
  • rodzina: Tetratomidae
  • data zrobienia zdjęcia: 5.10.2014
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “chrząszcze”


  1. 9 listopada 2014 o 11:05

    Spotkałem go dokładnie miesiąc później, niż Ty. Na białoporku brzozowym – chyba więc nie jest rzadki. Być może jesienią odkrywców jakby mniej i stąd wrażenie niewielu obserwacji. Bo ponoć jesienią jest najaktywniejszy.

    • 9 listopada 2014 o 12:02

      Niewykluczone, że masz rację. W listopadzie i grudniu rzadko kto ugania się za chrząszczami. Czytałam dyskusję na forum entomo, z której wynika, że Tetratoma pokazuje się głównie późną jesienią, w początkach zimy i w pierwszych dniach wiosny. Czyli ja go spotkałam wyjątkowo wcześnie, a Ty w sam raz.

  2. 10 listopada 2014 o 18:15

    dość niepozorny chrząszczyk, ale przynajmniej ciekawie wybrał bazę pokarmową ;-)


Skomentuj

