18
Paźdź
14

motyle

listkowiec cytrynek

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Gonepteryx rhamni

Nie tak dawno temu narzekałam, że w tym roku prawie w ogóle nie widuję cytrynków. Kto by pomyślał, że we wrześniu spotkam aż dwa i to jednocześnie! Zrobiły sobie ucztę na wyjątkowo wcześnie rozkwitłych astrach. Mogłam je fotografować do woli, bo przejęte jedeniem zupełnie nie zwracały uwagi na otoczenie.

  • nazwa polska: listkowiec cytrynek
  • nazwa łacińska: Gonepteryx rhamni
  • rodzina: bielinkowate – Pieridae
  • data zrobienia zdjęć: 6.09.2014
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

8 Responses to “motyle”


  1. 19 października 2014 o 19:33

    Bozia wynagradza cierpliwość i skłonność do noszenia ze sobą aparatu ;-P. Też mało szczęścia z cytrynkami miewałem, choć w tym roku zdarzyło mi się widzieć ich małe roje. Efekty tych spotkań daleko poniżej tego co udało się Tobie, czyli jednak nie o ilość chodzi a jakość ;-P

    • 25 października 2014 o 10:44

      Małe roje cytrynków? Chciałabym takie coś zobaczyć, choćby i bez aparatu.
      To kwestia szczęścia, bo akurat wybrałam się ze sprzętem na widoczki. Gdybym miała przy sobie kompakt z deceerem, niewiele by z cytrynków wyszło. ;)

      • 27 października 2014 o 11:57

        nie wiem czemu ale u mnie cytrynków jest dość dużo. I zdarza się, że spotykam na jednym krzaczku np 3-4 sztuki, raz widziałem piątkę! ;-D. Na ogół jednak występują pojedynczo. A dziwne w tym wszystkim jest to, że dopiero w zeszłym roku wypatrzyłem je pierwszy raz… tak to jest jak się nie zwraca uwagi na motyle ;-D

        • 27 października 2014 o 17:44

          Może masz gdzieś w pobliżu roślinę żywicielską? Takie gromadne występowanie kojarzy mi się z wylotem tuż po wyjściu z poczwarek, kiedy to szuka się najbliższego kwiatka, żeby się najeść. ;)
          Pewnie inne fajne motyle też koło Ciebie żyją. ;)


Skomentuj

