14
Wrz
14

ważki

szablak krwisty

Sympetrum sanguineum

Sympetrum sanguineum

Sympetrum sanguineum

Sympetrum sanguineum

Szłam po trawniku wzdłuż parkowego ogrodzenia. I nagle coś jak błyskawica przemknęło mi tuż przed oczami. W prawo, w lewo, w górę, w dół – para szablaków krwistych w niesamowitym tempie wykonywała swój taniec godowy, nie przysiadając nawet na chwilę. Usiłowałam jakoś je w locie sfotografować, ale efekty, jak widać, wyszły mizerne.
Poczynania tańczących cały czas śledził inny samiec. Nie dał do siebie podejść bliżej niż na metr:

Sympetrum sanguineum

  • nazwa polska: szablak krwisty
  • nazwa łacińska: Sympetrum sanguineum
  • rodzina: ważkowate – Libellulidae
  • data zrobienia zdjęć: 30.08.2014
  • miejsce: obrzeża Ogrodu Krasińskich

galeria – ważki »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “ważki”


  1. 14 września 2014 o 19:15

    ja się kiedyś wręcz przetraszyłem jak przeleciał obok mnie taki tandem ;-P

  2. 21 września 2014 o 11:30

    Radzido, jesteś szybka jak ważka, złapałaś je w locie :-)


Skomentuj

