10
Sier
14

ważki

straszka pospolita

Sympecma fusca

Sympecma fusca

Sympecma fusca

Sympecma fusca

Sympecma fusca

Jest w mojej okolicy trawnik, położony metr nad poziomem chodnika, otoczony murkiem i rzadko koszony. Lubię w to miejsce zaglądać, bo fotografowanie nie wymaga nawet schylania się. Ale tamtego lipcowego dnia właściwie tylko przechodziłam obok. Z przyzwyczajenia spojrzałam na bujną roślinność… i nagle dostrzegłam ją. Malutką ważkę, czatującą wśród traw. Była trochę zbyt daleko jak na moją 50-tkę, a po chwili zaczęła oddalać się jeszcze bardziej, ale zrobiłam co mogłam. I jestem bardzo zadowolona z tej zdobyczy, bo to moje pierwsze spotkanie ze straszką. A dokładniej z panem straszkiem.
Straszki zimują u nas w postaci dorosłej, w co trudno uwierzyć widząc to delikatne maleństwo.

  • nazwa polska: straszka pospolita
  • nazwa łacińska: Sympecma fusca
  • rodzina: pałątkowate – Lestidae
  • data zrobienia zdjęć: 17.07.2014
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – ważki »
galeria – mieszkańcy »

14 Responses to “ważki”


  1. 17 sierpnia 2014 o 15:25

    szkoda, że nie miałaś innego szkiełka. Ładna ważka. O ile nie myli mnie pamięć, nie miałem jeszcze z nią przyjemności… a okazuje się, że trafiają się w miejskich trawnikach, super! ;-)

  2. 18 sierpnia 2014 o 18:28

    Fajne się trzyma kwiatka na pierwszym. Ładna seria mimo niedogodności, szczególnie ostatnie zdjęcie mi się podoba :-)

    • 20 sierpnia 2014 o 16:34

      Ten kwiatek to przekwitła niezapominajka, z tych najmniejszych. :)
      Też lubię ostatnie, na koniec odważyłam się pstryknąć z minimalną GO i od razu lepiej to wygląda. Widać jak ważka jest malutka na tle też niezbyt dużych roślin. Ale trafić z ostrością łatwo nie było.


Skomentuj

