12
Lip
14

chrząszcze

guniak czerwczyk

Amphimallon solstitiale

Amphimallon solstitiale

Amphimallon solstitiale

Dawno temu przed moimi oknami rosła wysoka akacja. W ciepłe czerwcowe wieczory wśród jej gałęzi szalały stada guniaków. Pewnego razu położyłam się spać – i z niepokojem stwierdziłam, że w pokoju cały czas słychać dziwne szelesty. Po długich poszukiwaniach ustaliłam w końcu, że dochodzą z plastikowego worka z brudną pościelą. Worek był zawiązany, ale z boku miał małą dziurkę. Przez nią do środka dostał się guniak i umościł sobie tam przytulne gniazdko. Jednak najwyraźniej nie okazało się zbyt wygodne, więc usiłował się wydostać, wydając przy tym głośne dźwięki. Uff… na szczęście wszystko skończyło się dobrze, chrząszcz został wydobyty z worka i odstawiony za okno, a ja nareszcie mogłam spokojnie usnąć.
Akacji już nie ma, ale guniaki wciąż mieszkają w okolicy. Jednak w ciągu dnia nie jest łatwo na któregoś się natknąć. Ten spał w najciemniejszym kącie, tuż przy wyjściu z klatki schodowej.

  • nazwa polska: guniak czerwczyk
  • nazwa łacińska: Amphimallon solstitiale
  • rodzina: żukowate – Scarabaeidae
  • data zrobienia zdjęć: 25.06.2014
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

9 Responses to “chrząszcze”


  1. 12 lipca 2014 o 21:12

    niezły okazik. Nie rozpoznaję chrząszczy, ale wydaje mi się, że to dość częsty gatunek. Czy mylę z jakimś innym? Chyba jest kilka bardzo podobnych…


Skomentuj

