29
Czer
14

rośliny o kwiatach w innych barwach

trędownik bulwiasty

Scrophularia nodosa

Scrophularia nodosa

Scrophularia nodosa

Scrophularia nodosa

Scrophularia nodosa

Co prawda rósł tuż przy ścieżce, ale nigdy w życiu bym go nie zauważyła, gdyby akurat nie padały na to miejsce promienie słońca. Wcześniej znałam tę roślinę tylko ze zdjęć i wydawała mi się warta spotkania. A teraz… hmm… sądzę, że to mało atrakcyjna brzydula.

  • nazwa polska: trędownik bulwiasty
  • nazwa łacińska: Scrophularia nodosa
  • rodzina: trędownikowate – Scrophulariaceae
  • data zrobienia zdjęć: 07.06.2014
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – inne barwy »
galeria – inne »

7 Responses to “rośliny o kwiatach w innych barwach”


  1. 29 czerwca 2014 o 20:36

    niezła kosmitka. Chyba nie widziałem jeszcze takiego chwaścika ;-)

    • 5 lipca 2014 o 12:35

      Niewykluczone, że widziałeś, tylko nie zauważyłeś. O zauważenie trzeba się naprawdę starać. ;)

      • 5 lipca 2014 o 15:33

        też fakt, a z roślinami to jest u mnie… sama wiesz jak ;-). Ostatnio z wielkim zdziwieniem odkrywam rośliny na naszych codziennych szlakach które musiały tam rosnąć od niepamiętnych czasów ;-D

        • 5 lipca 2014 o 18:08

          No patrz, a u mnie droga była odwrotna. Najpierw zaczęłam dostrzegać chwasty, a potem (ku swojemu zaskoczeniu) także i robaczki. ;)

          • 5 lipca 2014 o 19:28

            Ja byłem zawsze wiernym fanem national geographic i podobnych stacji. Programy o owadach społecznych mnie dosłownie wycinaly z rzeczywistości :-). Mrówki, termity… czad :-). Odkrycie, że można obserwować ten świat samemu było naprawdę przyjemne, pal licho efekty! Ale na roslinki nie było w tym obrazku miejsca, bo dobry chwast to tło dla owada :-)


Skomentuj

