11
Maj
14

błonkówki

wszystkie wpisy o tej błonkówce »

pszczoła miodna

Apis mellifera

Apis mellifera

Apis mellifera

Niektóre drzewa (konkretny gatunek? w konkretnych warunkach?) po ścięciu wypuszczają z siebie ogromne ilości mlecznego soku. Jest go naprawdę dużo, jego powierzchnia bąbluje, jakby się gotowała, i ogólnie nie wygląda to zbyt apetycznie. Jednak owady mają inne zdanie. Przedtem w takich miejscach widywałam stada malutkich muszek. A tym razem – ku swojemu zdumieniu – napotkałam pszczołę. Najwyraźniej była zachwycona tym smakiem.

  • nazwa polska: pszczoła miodna
  • nazwa łacińska: Apis mellifera
  • rodzina: pszczołowate – Apidae
  • data zrobienia zdjęć: 05.04.2014
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

14 Responses to “błonkówki”


  1. 11 Maj 2014 o 19:22

    ekspertem nie jestem, choć z drzewami mam sporo do czynienia. Widuję czasami żywicę, więc może to jakiś rodzaj żywicy? Nic innego do głowy mi nie przychodzi, ale przyjrzę się tematowi, bo rzecz ciekawa. No i przy tym syropie trafiają się pszczoły! ;-D

    • 16 Maj 2014 o 17:16

      Może to i rodzaj żywicy. Czy liściaste też ją mają? Bo to było na bank drzewo liściaste. A konsystencja tego czegoś jako żywo przypomina gęstą, gotującą się zupę pieczarkową. ;)

      • 16 Maj 2014 o 18:40

        teoretycznie liściaste nie są żywiczne, ale przecież soki mają…

        • 17 Maj 2014 o 17:58

          Ano mają, ale czy kiedyś widziałeś, żeby drzewo liściaste po ścięciu wydzielało z siebie wielki gar zupy pieczarkowej?
          No właśnie.

          • 17 Maj 2014 o 21:51

            muszę się temu naprawdę przyjrzeć bliżej ;-)

            • 18 Maj 2014 o 16:40

              Najpierw musisz na to zjawisko natrafić. ;) Mnie to się udało chyba ze trzy razy w ciągu kliku lat łażenia po lesie. Pieniek po raz pierwszy, pozostałe to były cieknące konary, zostawione w lesie po ścięciu.
              A ściętych drzew bez żadnych wypływów widziałam w tym czasie dziesiątki.

              • 18 Maj 2014 o 19:01

                hmm… mam coś w archiwum podobnego (circa), ale muszę się przejść do lasu sprawdzić czy to pniak po iglaku czy liściu ;-D

                • 24 Maj 2014 o 9:31

                  O, to ciekawe. A jak się typ drzewa poznaje po pniaku? :/

                  • 24 Maj 2014 o 12:22

                    iglaste od liściastego rozpozna się bez większego trudu, przynajmniej w typowych przypadkach ;-). Inne przyrosty roczne (słoje), no i jest to żywiczne drewno, podczas kiedy liściaste jest bardziej suche, ma też inną barwę (z pewnymi wyjątkami, bo olcha może mieć taki dość żółty zafarb, podobny do sosny na pierwszy rzut oka). Nie jestem specem, ale pewnie coś się wykombinuje ;-D

                    • 24 Maj 2014 o 17:32

                      No tak, ja jestem i chyba już zawsze pozostanę drzewno-krzewnym laikiem. A Ty przeciez robisz w drewnie, zapomniałam. ;)

                    • 24 Maj 2014 o 20:37

                      no, nie tak zupełnie w drewnie (bo ja nie larwa, buahaha) ale faktycznie, człowiek z branży jestem. Co prawda moja specjalizacja jest jednak nieco inna, bo koncentruje się bardziej na przetwórstwie drewna niż jego surowej postaci. Czasami aż wstyd przyznać, że nie potrafię po korze rozpoznać popularnych gatunków drewna ;-(.

                    • 25 Maj 2014 o 9:13

                      Niby tak, ale jednak jesteś z wyglądem różnych rodzajów obyty. ;)

                    • 25 Maj 2014 o 11:37

                      no tak, coś tam mi się zdarzy rozpoznać ;-P

                    • 25 Maj 2014 o 16:29

                      Po prostu zbyt skromny jesteś. ;)


Skomentuj

