24
List
13

chrząszcze

wszystkie wpisy o tym chrząszczu »

pędruś długoryjek

Rhopalapion longirostre

Rhopalapion longirostre

Rhopalapion longirostre

Rhopalapion longirostre

Rhopalapion longirostre

Nigdy bym się nie spodziewała, że spotkam długoryjka w połowie października. A wszystko dlatego, że zachciało mi się rozsiać malwę na rzadko koszonym trawniku. Rosła całkiem niedaleko, więc wyłuskałam trochę nasion, idę szybkim krokiem… aż tu nagle widzę – coś mi po ręce spaceruje!
Nasiona rozrzuciłam, a pędrusia sfotografowałam. I oczywiście na koniec zaniosłam go z powrotem do jego domu.

  • nazwa polska: pędruś długoryjek
  • nazwa łacińska: Rhopalapion longirostre
  • rodzina: pędrusiowate – Apionidae
  • data zrobienia zdjęć: 19.10.2013
  • miejsce: Nowe Miasto

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “chrząszcze”


  1. 25 listopada 2013 o 13:34

    dobre uczynki popłacają fotograficznie ;-). Miłe spotkanie ;-). I fajne foty.

  2. 27 listopada 2013 o 15:35

    Fajna historia i zdjęcia bardzo ładne :)


Skomentuj

