27
Paźdź
13

pluskwiaki

wszystkie wpisy o tym pluskwiaku »

knieżyca szara

Elasmucha grisea

Elasmucha grisea

Gdy dojrzałam ją na osiedlowym płotku, nie mogłam uwierzyć. Do tej pory spotykałam knieżyce tylko w lasach. Niestety, z wielu zrobionych zdjęć do pokazania nadaje się tylko to jedno. Zbyt szybko przede mną uciekała.

  • nazwa polska: knieżyca szara
  • nazwa łacińska: Elasmucha grisea
  • rodzina: puklicowate – Acanthosomatidae
  • data zrobienia zdjęcia: 06.10.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – pluskwiaki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “pluskwiaki”


  1. 27 października 2013 o 20:42

    Te, które spotykam też są skore do ucieczek, ale też nie aż tak bardzo, by nie dało się im zdjęcia zrobić… choć te u mnie zawsze wybierają sobie jakieś ciemne kąty, z bardzo kiepskim światłem ;/

    • 27 października 2013 o 22:38

      Raz tylko spotkałam knieżyce w niezłych warunkach, wylegiwały się całym stadkiem na chwastach na mini-łączce pod lasem. Ale z reguły siedzą w ciemnych kątach, to się zgadza.
      Taka strachliwa trafiła mi się pierwszy raz, zawsze zachowywały stoicki spokój. ;)

  2. 30 października 2013 o 21:06

    a ja tradycyjnie nie odróżniam knieżycy od stu innych pluskwiaków więc nawet nie wiem czy przede mną uciekają… ale pewnie tak, bo czemu by nie? ;-)

    szkoda, że tylko jedno ujęcie, ale całkiem, całkiem to jedno. Ostrość chyba minimalnie zjechała z ocząt, ale to już wina modelki ;-)


Skomentuj

