21
Wrz
13

chrząszcze

wszystkie wpisy o tym chrząszczu »

kałdunica rdestówka

Gastrophysa polygoni

Gastrophysa polygoni

Gastrophysa polygoni

Gastrophysa polygoni

Rok temu spotkałam taką samą larwę na takiej samej roślinie. I dopiero teraz skojarzyłam, do jakiego gatunku należy, zapewne dlatego, że tuż obok dostrzegłam sporo osobników dorosłych.
No bo cóż to może być innego – malutkie i z zapałem wcina rdest? Tylko kałdunica.

Gastrophysa polygoni

  • nazwa polska: kałdunica rdestówka
  • nazwa łacińska: Gastrophysa polygoni
  • rodzina: stonkowate – Chrysomelidae
  • data zrobienia zdjęć: 12 i 17.06.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – chrząszcze »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “chrząszcze”


  1. 22 września 2013 o 18:41

    a u mnie znowu coś zjadło berberys… na gorącym uczynku złapałem już tylko jedną gąsienicę… właściwie to larwę, bo to rośliniarka była… nawet mi się nie chciało jej fotografować, choć gruba i nieruchawa była ;-)


Skomentuj

