08
Wrz
13

motyle

wstęgówka wydana

Catocala elocata

Catocala elocata

Catocala elocata

Szłam przez osiedle, uważnie oglądając wszystkie ściany. W pewnej chwili spojrzałam do góry… i aż nie mogłam uwierzyć. To stworzenie było ogromne! Nigdy nie widziałam tak wielkiej ćmy, o rozstawie skrzydeł przynajmniej 8 centymetrów.
Nigdy, nigdy… czy naprawdę nigdy? Wróciło wspomnienie sprzed paru lat, kiedy do pokoju w pracy wleciało mi coś równie dużego, o pięknie kolorowych tylnych skrzydłach. Udało mi się wówczas odgadnąć, jaka to ćma – więc teraz oznaczenie rodzaju poszło błyskawicznie. Gorzej z określeniem gatunku. Dwa wydają się wchodzić w grę: wstęgówka wydana (Catocala elocata) i wstęgówka pąsówka (Catocala nupta). Są niezwykle podobne i nie umiem rozstrzygnąć, który to z nich.
EDIT 11.09.2013: Razowy mówi, że wydana, i ja mu wierzę, bo on się zna. Dzięki!

  • nazwa polska: wstęgówka wydana
  • nazwa łacińska: Catocala elocata
  • rodzina: Erebidae
  • data zrobienia zdjęć: 15.08.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “motyle”


  1. 24 września 2013 o 20:59

    O proszę jaka ładna :D przyznam, że do wstęgówek nie mam zbytniego szczęścia i dawno już żadnej nie widziałem, a szkoda, bo piękne z nich owady :)


Skomentuj

