11
Sier
13

pajęczaki

wszystkie wpisy o tym pajęczaku »

skakun arlekinowy

Salticus scenicus

Salticus scenicus

Salticus scenicus

W 2012 było ich bardzo dużo w okolicy – i w tym roku sytuacja się nie zmieniła, wciąż gdzieś jakiegoś spotykam.

  • nazwa polska: skakun arlekinowy
  • nazwa łacińska: Salticus scenicus
  • rodzina: skakunowate – Salticidae
  • data zrobienia zdjęć: 01.05.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – pajęczaki »
galeria – mieszkańcy »

6 Responses to “pajęczaki”


  1. 11 sierpnia 2013 o 13:13

    „pokaż mi szary murek a ja Ci znajdę Arlekina” – wyryto na murze świątyni Apollina w Delfach ;-). Ładnie Ci wyszedł, no, ale w końcu skakuny to mistrzowie pozowania. Co do częstości ich występowania: mnie tylko dziwi, że kiedyś mogłem w ogóle ich nie dostrzegać i marzyłem o spotkaniu choć jednego skakuna. I podejrzewam, że to nie u skakunów coś się zmieniło, ale chyba mnie się ostrość widzenia dopasowała. Jest to jednak niezwykłe, że można przeżyć życie i ich nie zauważyć, choć tak jak piszesz: jest ich bardzo dużo…

    • 11 sierpnia 2013 o 13:37

      Aha, ze mną było dokładnie tak samo. No i przede wszystkim szukałam ich nie tam, gdzie trzeba, bo nie przyszło mi na myśl, że najwięcej skakunów łazi tuż pod bokiem, po osiedlowych murach i murkach. ;)

      • 11 sierpnia 2013 o 13:42

        o właśnie! Ale prawdę mówiąc, pierwszego dostrzegłem na kawałku zardzewiałego profilu stalowego pośród traw. Dopiero zdecydowana większość kolejnych była murowa. Teraz zresztą je widuję wszędzie: na trawach, na drewnie… Widać ważne jest, aby nauczyć się widzieć, a później to z górki ;-)


Skomentuj

