07
Sier
13

motyle

kraśnik sześcioplamek

Zygaena filipendulae

Zygaena filipendulae

Tak po prostu siedział na murze jednego z osiedlowych budynków, w dodatku od strony ulicy. Właściwie chyba pora przestać się dziwić – mamy tu w tym roku urodzaj na motyle i już.
Kraśnika nie spotkałam nigdzie i nigdy przedtem. Nie wiedziałam nawet, że jest tak duży.
EDIT: Za oznaczenie do gatunku dziękuję Avidalowi.

  • nazwa polska: kraśnik sześcioplamek
  • nazwa łacińska: Zygaena filipendulae
  • rodzina: kraśnikowate – Zygaenidae
  • data zrobienia zdjęcia: 19.07.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

10 Responses to “motyle”


  1. 1 avidal
    7 sierpnia 2013 o 17:10

    Dziwi mnie, ze to Twój kraśnikowy debiut. W takim razie gratulacje. Na zdjęciu Z.filipendulae ( sześć palmek i czarno zakończone czułki).

    • 7 sierpnia 2013 o 17:47

      Mnie też dziwi, ale fakt jest faktem. Dzięki.
      Czarne zakończenie wystarcza dla oznaczenia? Skoro tak mówisz, zaraz napiszę, że to sześcioplamek. Szczerze mówiąc, jako nowa w dziedzinie kraśników nie mam o takich szczegółach pojęcia.

      • 3 avidal
        7 sierpnia 2013 o 20:48

        Jeśli plamki się ze sobą nie zlewają, a czułki są czarno zakończone – wtedy ma się przyjemność obcowania z najpospolitszym z kraśników. Podobny Z.ephialtes ma jasne koniuszki i czerwoną przepaskę na odwłoku widoczną przy rozwiniętych skrzydłach.

        • 8 sierpnia 2013 o 16:59

          Aha, już teraz będę wiedzieć. Szczerze mówiąc, nie liczyłam, że trafił mi się jakiś rzadszy gatunek.
          Jeśli nie mam wystarczającej wiedzy, nie staram się oznaczać na siłę.

  2. 7 sierpnia 2013 o 18:35

    Ekstra. Ten debiut jeszcze przede mną – tak mam nadzieję :)

  3. 11 sierpnia 2013 o 13:06

    ja kraśniki widuję tylko na blogach ;-). Ale dobre i to ;-D


Skomentuj

