28
Lip
13

błonkówki

wszystkie wpisy o tej błonkówce »

taszczyn pszczeli

Philanthus triangulum

Philanthus triangulum

Wokół kwitnącej śnieguliczki latało sporo pszczół. Chyba miał nadzieję którąś złapać. Na jeden krótki moment przysiadł na liściu, pstryknęłam – i tyle go widziałam.

  • nazwa polska: taszczyn pszczeli
  • nazwa łacińska: Philanthus triangulum
  • rodzina: grzebaczowate – Sphecidae
  • data zrobienia zdjęcia: 15.07.2013
  • miejsce: Fort Traugutta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

8 Responses to “błonkówki”


  1. 28 lipca 2013 o 17:05

    Coś słyszałem o tym gagatku ;)

  2. 28 lipca 2013 o 19:00

    Słyszałem i ja, i podobno nie powinno się go za bardzo lubić ;)

  3. 1 sierpnia 2013 o 21:04

    widuję je co roku w tym samym miejscu i to już jak „taszczą” upolowane pszczoły do swoich jamek wykopanych pomiędzy płytami chodnikowymi. Ale upolować je z aparatem nie jest łatwo. Szybkie i czujne są. Tym większe gratulacje dla Ciebie! Bardzo dobre foto.


Skomentuj

