28
Lip
13

rośliny o różowych kwiatach

wszystkie wpisy o tej roślinie »

ostrożeń lancetowaty

Cirsium vulgare

Cirsium vulgare

Po raz pierwszy zwróciłam na niego uwagę na początku czerwca. Rósł na skraju niekoszonego trawnika i już wtedy imponował wielkością. Od tamtej pory co parę dni zaglądałam do niego i obserwowałam, jak się rozwija.

Cirsium vulgare

Dziesiątego lipca nareszcie ukazał się pierwszy kwiatek. Oczywiście od razu wzbudził zainteresowanie trzmieli, a także mniejszych błonkówek i motyli.

Cirsium vulgare

Minął kolejny tydzień, kwiatów przybywało – i ich amatorów też. Któregoś dnia udało mi się spotkać trzy różne gatunki trzmieli na jednym kwiatku:

Cirsium vulgare

  • nazwa polska: ostrożeń lancetowaty
  • nazwa łacińska: Cirsium vulgare
  • rodzina: astrowate – Asteraceae
  • data zrobienia zdjęć: 7.06, 10.07 i 17.07.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – różowe »

4 Responses to “rośliny o różowych kwiatach”


  1. 28 lipca 2013 o 17:07

    Tłoczno na tym kwiatku :)
    Ja pełno bielinków spotykam na tych roślinach :)

  2. 28 lipca 2013 o 17:37

    Wyglądają, jakby siedziały na karuzeli ;)


Skomentuj

