28
Lip
13

błonkówki

Dinetus pictus

Dinetus pictus

Dinetus pictus

Dinetus pictus

Malutkie stworzonko szalejące na krwawniku. W pierwszej chwili pomyślałam, że to jeden z tych niedużych i nieoznaczalnych (dla mnie) smuklików, więc chciałam pójść dalej. Dobrze, że jednak zmieniłam zdanie, bo owad okazał się wyjątkowo ładny – i w dodatku całkiem szybko ustaliłam jego nazwę.
To samiec. Samice mają odwłok w barwach czarno-biało-czerwonych. Gniazda zakładają w wykopanych w ziemi norkach, a potomstwo karmią najchętniej larwami pluskwiaków z rodziny zażartkowatych (Nabidae).

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Dinetus pictus
  • rodzina: grzebaczowate – Crabronidae
  • data zrobienia zdjęć: 15.07.2013
  • miejsce: Fort Traugutta

galeria – błonkówki »
galeria – mieszkańcy »

5 Responses to “błonkówki”


  1. 28 lipca 2013 o 17:02

    Ma bardzo ładne oczy :)

  2. 1 sierpnia 2013 o 21:05

    piękność! Już – oczywiście – zazdroszczę ;-)


Skomentuj

