22
Lip
13

muchówki

Oxycera leonina

Oxycera leonina

Oxycera leonina

Oxycera leonina

Wtedy w lesie wzięłam ją za „jakiegośtam” bzyga… Gdybym wiedziała, że taki oryginalny gatunek (z rzadko spotykanej rodziny) mi się trafił, przyłożyłabym się bardziej. Warunki co prawda łatwe nie były, ale mucha nie wykazywała tendencji do ucieczki. Spacerowała tylko w kółko po liściu.
Gdy na zdjęciach zobaczyłam dwa kolce wystające ze scutellum, przeżyłam wielkie zaskoczenie. Na szczęście wyszukiwarka na forum strony diptera.info okazała się pomocna. Dzięki niej udało mi się ustalić rodzinę, a dalszy ciąg był już w miarę prosty.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Oxycera leonina
  • rodzina: lwinkowate/zmrużkowate — Stratiomyidae
  • data zrobienia zdjęć: 18.07.2013
  • miejsce: Lasek Bielański

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

15 Responses to “muchówki”


  1. 22 lipca 2013 o 21:25

    te kolce to zaiste niesamowite… też bym wziął za bzyga lub jakieś osowate coś. A propos: widujesz osy w tym roku?

    Generalnie: pogratulować super okazu!

    • 23 lipca 2013 o 16:50

      A dzięki, dzięki. Przy każdej wizycie na Bielanach coś ciekawego sie trafia. :)
      Osy w sensie zwykłych os? Raz widziałam, wiosną, koło bliskoosiedlowych sosenek. Gdy podeszłam do jednej z nich, okropnie zaczęła się wkurzać, latała naokoło mnie i bzyczała groźnie, pomyslałam, że może gdzieś tam wykombinowała miejsce na gniazdo i szybko się oddaliłam. Fakt faktem, więcej spotkań z osami nie miałam. Hmm. Klecanki owszem, widuję. I szerszenie, w zupełnie niespodziewanych miejscach.
      Ty też os nie spotykasz?

  2. 27 lipca 2013 o 11:45

    Bardzo ciekawy okaz, ładnie sfotografowany :)
    Ja w tym roku nie widziałam jeszcze ani jednej osy.


Skomentuj

