20
Lip
13

motyle

mieniak strużnik

Apatura ilia

Apatura ilia

Wyszłam z domu z zamiarem udania się na Bielany – i z różnych powodów wybrałam inną drogę niż zwykle. Już prawie doszłam do końca osiedla, gdy moją uwagę zwrócił szybko latający motyl. W pierwszej chwili pomyślałam, że to admirał, bo widuję ich ostatnio sporo, ale nie, jednak był inny. Wiedziona ciekawością zaczęłam śledzić jego trasę, w miedzyczasie uruchamiając aparat. Trochę to trwało, prawie się poddałam, gdy wreszcie motyl przysiadł na ziemi w jednym z ogródków. Zrobiłam zdjęcie, zaskoczona, że nie przypomina żadnego znanego mi gatunku. A on wtedy mocniej odchylił skrzydła…

Apatura ilia

…i już wiedziałam, co to.
Tegoroczne osiedlowe zaskoczenia motylowe nie mają końca. W dodatku za każdym razem są kwestią mojej przypadkowej obecności we właściwym miejscu.

  • nazwa polska: mieniak strużnik
  • nazwa łacińska: Apatura ilia
  • rodzina: rusałkowate – Nymphalidae
  • data zrobienia zdjęć: 18.07.2013
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – motyle »
galeria – mieszkańcy »

24 Responses to “motyle”


  1. 20 lipca 2013 o 19:29

    Jaki piękny….. zaniemówiłam z zachwytu :)

  2. 20 lipca 2013 o 19:51

    Niesamowite, prawie jak kameleon ;))

  3. 5 razowy
    27 lipca 2013 o 11:47

    Piękny :) Stan kolekcjonerski :) Oczywiście mam na myśli FOTO-kolekcję ;)
    Odwiedź to miejsce po deszczu, mieniaki chętnie siadają na wilgotnych, błotnistych duktach.

    • 27 lipca 2013 o 14:30

      A już się przeraziłam, że inny typ kolekcji masz na myśli. ;) Faktycznie, motylek wygląda na świeżynkę, w dodatku jest ładniej ubarwiony niż przeciętny mieniak.
      Tak, znam ich zwyczaje. Przyblokowy ogródek o wymiarach 5x3m jest z siebie dumny, że motyl potraktował go jak dukt. ;) Często tam chodzę – i tylko deszczu brak.
      Bardzo mi miło Cię tu widzieć. :)

      • 7 Tadzik
        27 lipca 2013 o 15:31

        Oj, kiedyś ta (kobieca) ciekawość zawiedzie Cię na manowce :D
        Ładna sztuka! A gdzie widziałaś te przeciętne mieniaki?
        Ten pewnie spalił szlugasa i stąd taki brązowy :D

        • 27 lipca 2013 o 15:41

          Mogą być i manowce, byle fajne robaczki tam żyły. :D
          Przeciętne widziałam na wielu różnych zdjęciach, zrobionych przez wiele różnych osób. I odniosłam wrażenie, że wzorek bywa częściej biały niż pomarańczowy. A nie?
          Ten pet wygląda na staroć, to raczej jego tatuś sobie popalał i kolorek przeszedł mu na dzieci. ;)

  4. 27 lipca 2013 o 17:37

    Te rudzielce to forma clytie :)


Skomentuj

