05
Sty
13

muchówki

Muscina stabulans

Muscina stabulans

Muscina stabulans

Muscina stabulans

Muscina stabulans

Kiedyś bardzo spodobała mi się nazwa rodzajowa tej muchy – i bezskutecznie (niemal) szukałam jej po wszystkich chwastowiskach. Aż wreszcie się okazało, że w mojej okolicy żyje tego cała masa, ale trzyma się raczej blisko murków i śmietników niż przejawów zieloności.
EDIT 09.02.2014: Jeszcze do niedawna z uporem brałam Muscinę za Phaonię, choć podświadomie wcale nie byłam na 100% przekonana o prawidłowości oznaczenia. Na szczęście w końcu udało mi się zmądrzeć.

  • nazwa polska: …
  • nazwa łacińska: Muscina stabulans
  • rodzina: muchowate – Muscidae
  • data zrobienia zdjęć: 21.07.2012
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – muchówki »
galeria – mieszkańcy »

11 Responses to “muchówki”


  1. 1 Ania
    6 stycznia 2013 o 9:27

    Rewelacyjne portreciki :) Najbardziej urzekły mnie oczy :)

  2. 6 stycznia 2013 o 13:36

    Super zdjęcia. Ładną ma tą mordkę a te bordowe oczy … :-)

  3. 6 stycznia 2013 o 14:54

    z przodu wygląda na cwaniarę… to przez te wielkie oczy ;-D

  4. 6 stycznia 2013 o 19:09

    Na pierwszym zdjęciu ona się na mnie patrzy-czyżby coś chciała? :)


Skomentuj

