30
Lip
11

rośliny o purpurowych kwiatach

dzwonek jednostronny

Campanula rapunculoides

Campanula rapunculoides

Przy ulicy jest kilka malutkich trawniczków, przedzielających miejsca parkingowe. I na jednym z nich (tylko na jednym) każdego roku wyrastają dzwonki. Do tej pory byłam przekonana, że to dzwonki jednostronne, rozsiewające się z pobliskiego osiedla, gdzie ich sporo w każdym kącie. Ale teraz przyjrzałam się bliżej – i nie, to mi wygląda na inny gatunek!
EDIT 3.07.2016: A jednak oczy mnie myliły i to był ten sam gatunek. Za oznaczenie bardzo dziękuję Joannie Boisse.

  • nazwa polska: dzwonek jednostronny
  • nazwa łacińska: Campanula rapunculoides
  • rodzina: dzwonkowate – Campanulaceae
  • data zrobienia zdjęcia: 09.07.2011
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – purpurowe »

8 Responses to “rośliny o purpurowych kwiatach”


  1. 1 Alia
    30 lipca 2011 o 17:37

    Zajrzałam do Mowszowicza, poszukałam w sieci i nadal nie jestem pewna, jaka to może być odmiana. Być może okrągłolistny, choć na zdjęciu nie widać, jakie ma liście u nasady łodygi. A może w ogóle jakaś hybryda.

  2. 30 lipca 2011 o 17:48

    Tych u nasady nie dało się sfotografować, zbyt duży tam gąszcz. Ale jeszcze mam trochę zdjęć tych dzwonków (rośnie ich tam kilkanaście), wrzucę przy okazji. Mam wrażenie, że to właśnie mieszańce, każdy wygląda trochę inaczej i liście u nasady też jakby różne.
    Dwa miesiące tych trawniczków nie kosili, wyobrażasz sobie?! :)

  3. 1 sierpnia 2011 o 13:59

    moim zdaniem ma w sobie coś z syberyjskiego – ale że hybryda to raczej pewne.

  4. 9 sierpnia 2011 o 20:53

    Ależ one sielskie-anielskie! Zachwyciłam się fotką też :-)

  5. 29 czerwca 2016 o 9:53

    Campanula rapunculoides L. dzwonek jednostronny, nie tworzy żadnych taksonów mieszańcowych.


Skomentuj

