19
gru
08

rybiki

rybik cukrowy

Lepisma saccharina

rybik cukrowy - Lepisma saccharina

Po wielu dniach starań udało mi się jednego w miarę dobrze sfotografować, choć to i owo mu niestety obcięłam. To naprawdę trudne!
Co za ulga, nareszcie mogę umyć podłogę w łazience… Czystą nawierzchnią państwo rybikostwo pogardzają i wychodzą z kątów dopiero wtedy, gdy się porządnie przybrudzi.

  • nazwa polska: rybik cukrowy
  • nazwa łacińska: Lepisma saccharina
  • rodzina: Lepismatidae
  • data zrobienia zdjęcia: 19.12.2008
  • miejsce: okolice Starego Miasta

galeria – inne owady »
galeria – mieszkańcy »

4 Responses to “rybiki”


  1. 1 didixi
    19 Grudzień 2008 o 19:23

    No to wykazałaś się niezłym refleksem – przecież to to śmiga jak błyskawica… Niezłego chwasta wyhodowałaś na tej podłodze… (u mnie też sie zdarzają, nie martw się).

  2. 19 Grudzień 2008 o 19:49

    One czasami doznają stanu osłupienia. Nie ruszają się w ogóle przez kilkadziesiąt sekund. I wtedy można takiego dorwać. ;)
    Hehe, ta podłoga wygląda na zdjęciu sto razy gorzej niż w rzeczywistości. To bardzo stara terakota(?), nadżarta zębem czasu. Tak naprawdę w tym miejscu była dość mało brudna – makro wydobywa szczegóły, których gołym okiem wcale nie widać.

  3. 3 seremity
    25 Grudzień 2008 o 16:26

    Ja nie wiem co te Twoje takie wybredne. U rodziców w domu wyłażą do wanny i wcale nie trzeba jej w tym celu zapuszczać ;)

  4. 25 Grudzień 2008 o 18:14

    Bo moje to takie francuskie pieski. :D
    Raz jeden, parę lat temu, przyłapałam jednego na umywalce. Ale w wannie… nigdy w życiu! Grzeczne są, trzymają się dolnych rewirów.
    Hmm, mam wrażenie, że płyn do mycia, którego ostatnio używam, niezbyt im się podoba. I stąd te fochy. ;)


Dodaj komentarz

